Get Adobe Flash player

Wczasy dla chodziarzy Nordic Walking

Trasa znajduje się w parkowej części miasta. Zaczyna się i kończy przy budynku Centrum Informacji Turystycznej w Bornem Sulinowie. Oznakowana jest dwustronnie, tak aby można było ją przemierzać w obu kierunkach.

Turnusy trwają 1 tydzień rozpoczynają się w sobotę godz 14.00 a kończą w sobotę godz 11.00

Cena turnusu tygodniowego :

• Pokój 2-osobowy (nocleg+śniadanie) =  980 zł / 1 tydzień dla 2 osób
  • Segment 2-pokojowy (nocleg+śniadanie) = 1.470 zł / 1 tydzień dla 3 osób
  • Segment 2 pokojowy (nocleg+śniadanie) = 1.960 zł / 1 tydzień dla 4 osób
  • Segment 3 pokojowy (nocleg+śniadanie) = 2.450 zł / 1 tydzień dla 5 osób

• Pokój 2-osobowy (nocleg+śniadanie+obiadokolacja) = 1.330 zł / 1 tydzień dla 2 osób
  • Segment 2-pokojowy (nocleg+śniadanie+obiadokolacja) = 1.995  zł / 1 tydzień dla 3 osób
  • Segment 2-pokojowy (nocleg+śniadanie+obiadokolacja) = 2.660  zł / 1 tydzień dla 4 osób
  • Segment 3-pokojowy (nocleg+śniadanie+obiadokolacja) = 3.325 zł / 1 tydzień dla 5 osób

+ VAT 8%

Trasa “Niebieska” – 3,5 km

niebieska-park-1024x799

Trasa „Zielona”

Szlak zaczyna i kończy się przy skrzyżowaniu: Al. Niepodległości i ul. Wojska Polskiego. Trasa od miejsca początkowego, znajdującego się obok parkingu, do miejsca odpoczynku (3,3 km) pokrywa się ze szlakiem „Czerwonym”. Szlaki biegną leśną drogą gruntową w pobliżu cmentarza komunalnego i zmierzają w głąb byłego poligonu, przecinając szereg dróg leśnych i małych kompleksów wrzosowisk. W pobliżu miejsca wypoczynku trasa skręca ostro w prawo, odłączając się od szlaku „Czerwonego” i zmierza w kierunku Bornego Sulinowa. Wiedzie przez duże kompleksy upraw leśnych. Po ok. 500 m zaczyna się najbardziej urozmaicony odcinek szlaku – na przestrzeni ok. 1,5 km trasa biegnie przez liczne wzgórza, obfitując w strome zejścia i podejścia. Po kolejnym, płaskim odcinku, szlak „Zielony” skręca w prawo, ponownie łącząc się ze szlakiem „Czerwonym” i wspólnie z nim, przez kolejne 300 m, zmierza w kierunku parkingu. Tutaj, po przemierzeniu dystansu 6,4 km, kończy się „Zielony” szlak Nordic Walking i narciarstwa biegowego.

Trasa „Czerwona”

Podobnie jak trasa „Zielona”, szlak „Czerwony” zaczyna się i kończy obok parkingu przy zbiegu Al. Niepodległości i ul. Wojska Polskiego. Następnie szlaki podążają wspólnie drogą leśną w głąb dawnego poligonu. W pobliżu miejsca odpoczynku (3,3 km), trasy szlaków rozłączają się – „Zielony” skręca ostro w prawo, a „Czerwony” biegnie dalej prosto w kierunku zachodnim. Po drodze mija duży paśnik dla zwierzyny łownej (3,7 km) i ambonę myśliwską (5 km). Następnie szlak łączy się ze ścieżką konną (5,15 km). Przemierza urokliwe doliny i wzniesienia byłego poligonu dochodząc do kolejnego miejsca odpoczynku (6,5 km). Po ostrym skręcie w prawo i opuszczeniu ścieżki konnej, trasa zmierza w kierunku punktu wysokościowego (7,4 km). Roztacza się z niego malowniczy widok na duży kompleks leśny byłego poligonu, a w oddali widać zabudowania Bornego Sulinowa. Po stromym zejściu, szlak biegnie obok ogrodzenia otaczającego miejskie ujęcie wody (8,4 km) i przez miejsce ponownego połączenia ze szlakiem „Zielonym” (9,8 km). Zmierza w stronę parkingu, gdzie znajduje się punkt początkowy i końcowy trasy. Tam, po 10 km, szlak „Czerwony” kończy swój bieg.

zielona-i-czerwona-poligon-951x1024

W okresie zimowym, gdy pokrywa śnieżna jest wystarczająca, szlaki Nordic Walking – „Zielony” i “Czerwony” – pełnią rolę narciarskich tras biegowych. Trasy oznakowane są dwustronnie, tak aby można było je przemierzać w obu kierunkach.